carolinahallen.blogg.se

Hur gör svensk sjukvård egentligen?

Hälsa Permalink0
Efter inlägget igår så var det många som hörde av sej och jag vart jätte glad för det, det värmer att det är så många som bryr sej där ute:)
 
I går när posten kom vid ca 14 tiden så fick jag ett brev från Landstinget Sörmland. Äntligen trodde jag nu kommer en tid till neurolgen i Eskilstuna.
 
Öppnar brevet och får under samma veva lite högre puls för jag tänker att nu äntligen händer det något.
Men så ffort jag öppnat brevet så försvann den där höga pulsen och tårarna kom istället.
 
Läser brevet gång på gång för att förstå vad de menar, men jag fattar inte. 
 
Det står så här på brevet:
 
"Kallelse läkarbesök"
Du har fått en tid för ett läkarbesök på medicinmottagningen NLN, Nyköpings lasarett.
Till en överläkare torsdagen den 13/2 2014 kl 13,00.
 
Sen står det bara att man ska ta med en medicin lista och en massa nummer om man har några frågor.
 
Men jag ska ju inte till Nyköping utan min remiss är ju skickad till Eskilstuna sjukhus, eftersom ja inte har fått någon hjälp av två olika läkare i Nyköping.
 
Jag försöker få tag på medicinmottagningen men det är hopplöst, det har telefontid mellan 07,00-11,00 så det var bara att boka en tid till 10,10 idag.
 
Jag försöker på andra sett att få tag på någon på medicin då jag måste få svar på mina frågor innan jag kontaktar VC som skickat remissen.
Efter mycket om och men så får jag prata med en sköterska och hon kan bara se att remissen är skickan den 14/1-14 men inte vem den är ifrån.
Inte så mycket hjälp av dom, men kunde ialla fall byta tiden så jag får en mer vettig tid då jag inte kan fixa så någon kör mej 13.00.
 
Vid halv fyra under gårdagen ringde VC tillbaka till mej och jag var inte speciellt rolig att prata med just vid det tillfället, tårarna rann och jag var väldigt arg.
Men sköterskan förklarade för mej att i Sörmand finns det en stor Neurolog och i Nyköping är det en liten filial, och remissen är skickad till Eskilstuna men Nyköping har tagit emot den. Men det står i remissen att jag inte vill till Nyköping utan vill direkt till Eskilstuna. Så nu måste min husläkare försöka få tag på remissen som de i Nyköping har godkänt och skicka den vidare till Eskilstuna, vilket inte kommer vara något problem. Och de lovade en tid inom två veckor för att träffa en läkare. Så nu blir det ännu mera väntan:(
 
Känns som att ett brev från Landstinget kan ge så mycket glädje men sen efter någon minut blir allt bara ledsamt:(
 
Till top