carolinahallen.blogg.se

Vad har hänt de senaste veckorna egentligen?

Allmänt Permalink0
Ja vad har hänt sedan det sista inlägget?

Det har hänt ganska mycket faktiskt, och då är det både positivit och negativt.

Tyvärr är det väldigt mycket negativt som har hänt under de senaste veckorna, min sjukdomsbild har bara blivit sämre och sämre och läkarna vet inte vad de ska göra för något.
Men kommer till det lite senare i detta inägg (eller om det blir ett eget inlägg).

För två veckor sedan var vi på Gran Canaria med Johans mamma och pappa plus Johans syskon med respektive.
En riktigt skön vecka med mycket sol och bad, och så klart en fest vart det på tisdagen på Johans mamma fyllde 50 år!
Vi kom ner på lördagen den 1/2-14 och kom till Anfi mycket senare än vad vi hade räknat med då flyget var försenat från Sverige, men vad gör det vi kom iallafall fram:) Det vart mat och dryck uppe på Monte hos Johans mamma och pappa, sedan vart det en tidig kväll då man hade gått upp tidigt på morgonen.
Söndagen började med att vi åt frukost och sedan tog vi en promenad till Arguineguin, där vi handlade hem lite mat och andra saker man behöver för att klara sej under en vecka.
Tog en taxi där ifrån och sedan var det bara att äta något lätt och sedan byta om och hoppa ner i poolen och börja sola.
Under måndagen hände det inte så mycket, vi spenderade mesta tiden nere vid poolen och i solstolarna.
Tisdagen var den dag som det hände mest på.
Det vart en tidig morgon för oss alla för vi skulle gå till Arguineguin och gå på marknaden som är varje tisdag.
De var en skön promenad ner till marknaden, solen höll på att gå upp och det var skönt att börja dagen med en skön promenad.
På marknaden finns det väldigt mycket olika saker, mycket är skit och mycket är väldigt fint, det finns otroligt fina glasskulpturer, och även träskulpturer. Jag köpte ett par solglasögon och sedan fick jag en jätte fin väska av min älskling:) Till barnen vart det coola solglasögon och några glasskulpturer och små leksakshundar.
Sedan när vi tyckte vi gått klart på marknaden gick vi och åt lunch, väldigt trevligt:)
När vi kom tillbaka till Anfi så bytte vi om och gick ner till stranden för att ta oss ett dopp och för att samlas allihoppa då dagen handlade om Johans mamma.
Alla badade och sedan gick vi alla till Gran där vi hoppade ner i Bubbelbadet och värmde oss.
Efter allt bad var det dags att gå upp och duscha och göra sej i ordning för kvällens middag. Men först skulle vi alla träffas uppe på Monte och skåla och umgås.

Vid 18 tiden så gick vi ner till kärleksön där vi hade bokat bord och fixat några små överaskningar. Det kom in rosa champange och till efterätt hade Johan och Lasse fixat en trippelchocklad tårta:)
Till förätt vart det väldigt olika till oss alla, vissa tog grillade grönsaker, andra tog crocketter med olika fyllningar och andra tog lax. Sedan till huvudrätt tog vi alla olika där med, allt ifrån fisk till kyckling till anka och till kalvkött. Barnen åt hamurgare och chickennaggets med pommes.

Efter middagen vart det en trippelchoklad tårta med kaffe och te för de som ville, sedan vart det dans till live musik.

Tyvärr vart det lite tråkigheter på kvällen som gjorde att kvällen fick ett kort avslut.
Johan och jag plus tjejerna gick upp till Monte för att fortsätta kvällen med ett glas champange och lite snacks till.
Det vart en sen men en händelserik dag. Tjejerna somnade väldigt fort när de kom i säng och Johan och jag satt på balkongen en stund och pratade innan vi kröp ner i sängen.

Resterande vecka gick åt att sola och bada en hel del. Det vart ett besök till Puerto De Mogan där det vart en glass och bakverk:)

Istället för massa text kan jag lägga in lite bilder på hur det ser ut där vi varit och hur bra vi haft det:)