carolinahallen.blogg.se

Vecka 25 = Semester

Allmänt Permalink0
Efter vättenrundan som för våran del tog slut på södagen så åkte älsklingen och jag hem och packade ner lite klädr vi kände att vi behöve ha med oss för en liten minisemester, vart vi skulle viste vi inte riktigt. Utan vi tog bara fram lite kläder som passade alla olika väder.

På måndag morgon packade vi n fika korg och packade ner resterande av saker i en väska och sedan ner i caben.
Vi stannade i Nyköping och köpte varsin bulle och sedan hoppade vi in i bilen igen och styrde bilen söder ut. Vi tog turistvägen ner från Nuköping och hittade ett mysigt ställe och stannade där och tog en fika.

Sedan fortsatte vi neråt landet för att sedan åka över till Öland. Vi stannade på ganska många ställen som låg längst turistvägen och tittade. Väldigt fint längst vattnet:)

Vi bestämde oss för att hyra en stuga i Färjestaden som ligger straxt eftre bron på Öland.
Efter mycket om och men så hittade vi en stuga som passade oss perfekt, med sol på kvällen och utsikt till havet:)

Vi gjorde inte så mycket mer den dagen för utom att åka å handla lite som vi behövde i stugan, sedan bestämde vi oss för att köpa en smörgåstårta och dela på och ha det mysigt:)

På tisdagen vaknade vi lite senare och bestämde oss för att åka ner till fyren Långe Jan och gå upp på den och titta.
Sedan tog vi och åt lunch på resturangen som ligger vid Långe Jan. Väldigt gott var det:)

Sedan åkte vi turistvägen och hamnade vid en otroligt fin borg, kommer inte ihåg vad den heter men fin är den iaf:)

Sen på kvällen åkte vi över till Kalmar och kollade lite vad som fanns öppet och hur det såg ut.

På onsdagen vakande vi lite tidigare och bestämde oss för att åka uppåt Öland och ligga och sola lite på Böda sand och kanske ta ett dopp.
Vi hittade en jätte fin plats man kunde ligga och sola på och det var verkligen jätte varmt:)
Gick ner å kände på vattnet, men det var inte jätte varmt så jag hoppade inte i och badade men älsklingen hoppade i och badade=)

Sedan åkte vi upp till fyren Långe Erik och kollade och tog en glass:)
Sen tog vi bilen till Borgholm för att kolla lite affärer och äta en god middag:)

När vi kom tillbaka till stugan bytte vi snabbt och och tog en promenad längst campingen och gick runt hamnen och hittade Hasses Hamngrill, och vilken grill! De hade typ allt, mat och en otroligt stor glassbar! Så otroligt många glassorter att det vart svårt att bestämma sej vilken man ville ha, vi skulle bara ta en kula var men det vart tre glasskulor var:) Om ni hittar Citroncocktail så prova den! Denn var riktigt fräsch i smaken:)

Torsdagen = Hem resa.
Vi stannade i Kalmar för att kika lite i affärer och åka ut till Kalmar slott och mysa lite.
Vi stannade på ett café som låg intill Kalmarslott där vi tog varsin god smörgås och en god chokladpralin:)
Sedan åkte vi vidare och stannade till hos några bekanta till Johan där vi även fick middag:)