carolinahallen.blogg.se

Drygt en vecka kvar

Allmänt Permalink0
Om en dryg vecka närmase sagt nu på Lördag flyger jag och älsklingen och hans farmor ner till Gran Canaria och har en veckas semester. Ska bli så otroligt skönt att få byta miljö en stund och komma bort från allt som finns här i Sverige.
Sola och njuta av en ny plats:) Blir en lugn vecka där nere med mycket promenader och sedan njuta av varandras sällskap!
 
Igår var det min födelsedag:) Dagen började med att jag och älsklingen bakade en rulltårta med mint i, men det vart inte riktigt en rulltårta, utan det vart en triangeltårta, men den var väldigt god och smakade mycket bra. Bakade också cholkadbollar till små tjejerna. Sedan fixade vi iordning här hemma och sedan kom mina svärföräldrar ner för att vi skulle ta bilen in till Gnesta för att gå på julmarknaden, det var mycket mer planerat i år och mera plats att röra sej på. Vi gick runt och myste lite och kollade på allt som fanns att köpa, men vi köpte inget då vi ska spara pengarna till resan!
Vid halv fyra kom tomten och delade ut julklappar till alla barnen, otroligt mycket barn som skulle upp och träffa tomten! Tjejerna fick varsinna dockor med en liten häst till som de lekte med när de kom hem!
 
Vid fem tiden började det droppa in lite gäster som kom för att fika och fira mej, väldigt mysigt var det och bara koppla av och äta massa med goda kakor och annat fika bröd.
 
Fick otroligt fina presenter:)
Av mina svärföräldrar fick jag en kandelaber,
Av Johans farmor fick jag ljus och en skål med frukt i,
Av Johans kusin plus tjej fick jag en flaska vin,
Av Johans syster plus familj fick jag depend gellack plus ett nagelack
Av Johan fick jag två dependlack och två olika remover:)
 
En väldigt bra dag som slutade med lite tv mys innan sängen:)
 
Idag har det inte hänt så mycket, fått ett samtal av läkaren att de sjukskriver mej året ut och hoppas att de ska komma på någon typ av lösning som ska kunna hjälpa mej. Men de vet inte riktigt vad de ska göra, de pratas väldigt mycket men händer inte så mycket!
 
 
Till top