carolinahallen.blogg.se

Tiden springer förbi en

Allmänt Permalink0
Tiden går otroligt fort nu för tiden.
 
Nyss var det jul och nyår, nu är det snart barnens skol och förskole avslutningar. Alltså det är snart sommar:)
 
Denna helg har gått väldigt fort fram. I fredags åkte sambo med två till från Team Gnestahälsa IF upp till Falun för att tävla i Långloppscupen MTB, Långa Lugnet stod på schemat.
 
Starten gick på Lördagen. För min del vart det en lugn helg, eller?=) Nej fredagen började med en tur till Nyköping med Svärmor och lillan, sedan hem och laga mat och ta fram de sista som sambon skulle ha med sej för att det skulle gå så smidigt som möjligt då de skulle åka ganska omgående då han kom hem. efter att sambon åkt kom en gammal klasskompis och fördrev tiden med mej och lillan en stund och pratade gamla minnen och allt möjligt roligt:)
 
Lördagen började tidigt för min del, jag vaknade halv sex på morgonen och var riktigt pigg och kände att nu måste jag hitta på något att göra, sagt och gjort, jag började städa och röja lite överallt i huset.
Vid halv elva packade jag in lillan och mej i bilen för att åka till återvinningen i Gnesta och slänga lite skräp och så. Sedan in och hälsa på lillans extra Mormor och Morfar och ta en fika där, sen vidare och handla lite. sen hem och fortsätta med städningen och baka lite Pizzabullar och en chokladkaka.
 
Vid sju tiden kom sambon hem och lillan vart jätte glad att träffa sin pappa.
Det vart en lugn kväll med lite mat och film.
 
Idag har det inte hänt så jätte mycket, har tagit det lugnt hemma, sedan tog vi en tur till Gnesta och fikade och sedan åkte upp till sambons Faster för att fira svärmor på morsdag, sedan hem och laga mat. Sambon åkte på träning, jag lastade in lillan i vagnen och tog två varv runt hembygdsgården. Nu har jag fixat mina naglar och håller på med projekt göra om maskroslampan hemma:)
 
Resultat på lampan kommer när jag är klar:)
 
 
 
Till top