carolinahallen.blogg.se

Idag är det verkligen vår ute

Allmänt Permalink0
Ja nu är det vår ute.
Det är så otroligt härligt att se solen ute och känna de varma solstrålarna.
Älsklingen och svärfar är ute och tar en cykeltur för att få i gång säsongen:)
Dom åkte ut vid tolv tiden och får se när de kommer tillbaka, de brukar vara ute 2-4 timmar:) Skönt att de får komma ut och njuta av vädret.
 
Jag önska att jag hade mått helt hundra för då hade jag tagit en promenad eller kanske följt med och cyklat. Men eftersom kroppen har blivit värre sedan två veckor tillbaka så orkar jag inte.
Att ta en liten promenad på 10 minuter är otroligt jobbigt då jag  måste ha kryckor eller stöd av älsklingen. Så just nu är det inte så himla roligt.
 
Men jag kunde ialla fall ta en kopp te och sätta mej ute på altanen där solen värmer så skönt.
 
Måste be om ursäkt till er alla som läser min blogg, att de inte kommer upp så mycket inlägg eller något just för tillfället men det har sina orsaker. Jag orkar inte skriva om allt, det är så mycket som händer just nu, men ändå händer inget. 
 
Kan berätta lite kortfattat vad som har hänt.
 
I torsdags den 6/3 så träffade jag en ny neurologläkare som skulle göra en tredje bedömning av mej och se vad han tycker att vi ska göra. Han var ganska lugn och var inte alls orolig över dessa symtom jag har och han kände inte till den ryggmärgsskada det står att jag har.
Läkaren vart heller inte orolig över att jag inte kan röra på höger ben, för att röra höger ben så måste jag hjälpa till med armen eller så får älsklingen bära mej dit jag ska. 
Läkaren kunde inte göra så mycket utan han skulle skicka en remiss upp till Uppsala sjukhus för att jag skulle bli inlagd några dagar. Skönt nu hädner det något, men vet ni vad? Denna remiss som nu läkaren skickar har jag fått i september en gång men då från Huddinge sjukhus, och då valde man att kasta den remissen på Nyköping Sjukhus. 
Så i fredags tog jag mej tiden och ringde upp till Uppsala sjukhus för att se vad som händer och få lite koll då Uppsala är 17 mil här ifrån. Men de kunde inte säga så jätte mycket, då remissen inte hade kommit upp men jag har fått veta vilken avdelning jag ska vara på och det är väl alltid en tröst.
 
Det är med otroligt blandade känslor jag vill åka till Uppsala. Dels vara borta och inlagd på sjukhuset är ett stort ! för mej, sedan vad ska jag göra där efter all träning och undersökning? Kommer älsklingen att få vara där med mej eller kommer jag vara helt själv?:(
Sedan det som kan vara bra är att dom i Uppsala verkligen kan sin sak och de vart chokade över att man inte gjort mera tester på mej. Så det känns som att man är i trygga händer på så sätt.
 
Så nu går vi bara och väntar på vad som kommer att hända och när det kommer att hända.
 
Det är så det är just nu för tillfället.
 
 
Till top