carolinahallen.blogg.se

Vättenrunt 2014

Allmänt Permalink0
För tre veckor sedan styrde vi bilen ner mot Motala för att Älsklingen, svärfar och älsklingens lillebror skulle genomföra vättenrunt, 30 mil på cykel!

Fredagen började med lunch på Östermalma, riktigt gott var det:)
Efter lunchen började resan ner till Motala. Vi var framme i Motala vid tre tiden, då vi packade upp våra saker och bytte om till vettiga skor för sedan kunna ta en promenad ner till torget och kunna hämta ut startbeviset.

Efter att vi hämtat ut startbeviset gick vi in i tältet för att kolla lite på alla saker som fanns till salu.
En ny ramväska och en ny hjälm till MTB följde med oss från tältet:) tyvärr så är det väldigt jobbigt att gå i tältet under fredagen, då det är otroligt mycket folk som ska gå in och kolla och köpa saker de glömt osv.

Efter en stund var det dags att hitta något ställe att äta, och denna gång vill vi ha något som inte hade med pasta att göra. Tyvärr har många ställen gjort om menyn för och har bara pasta buffé, vilket vi inte var sugna på utan vi ville ha något annat.
Men vi hittade ett bra och mysigt ställe där det fanns annan mat än bara pasta=)

Sedan gick vi och handlade lite, och tog oss en taxi hem, då det var cirka 3,5 km till där vi bodde.

Väl framme vid lägenheten så var det dags att börja packa i ordning cykeln och fixa nummerlappen.

Vid tio tiden åkte jag och älsklingen ner till start för att se när en av älsklingens vänner stratade och för att möta älsklingens chef.

Sen var det bara att åka hem och sova. Klockan var ställd på 03,00, upp och hoppa och äta frukost och se till att de tre cyklisterna kom iväg.

Jag gick upp och la mej och sov en stund till, då jag inte följde med ner till starten.

Klockan halv nio vaknade jag och svärmor och gick ner och åt frukost.
När vi satt och åt frukost fick jag ett sms om att Johan var beräknad i mål 11,59. Vilket gjorde att vi fick snabba oss på.
En snabb dusch och lite fix sedan ner till starten.

När vi kom ner till starten började det trilla in cyklister som startat tidigare under fredagen och även många som skulle iväg.

Vi satt och fikade och kollade på alla cyklister, då det kom ett till sms som de stod att Johan var beräknad i mål om en timme.

Vi tog våra grejer och gick ner till målet för att kunna ta lite kort och kunna ta emot Älsklingen.

Verken jag eller svärmor hängde med när älsklingen kom i mål, det gick väldigt fort och jag fick bara ett kort på älsklingen.
Men tro mej jag var så stolt över min älskling som hade slagit rekord:)
Älsklingen cyklade 30 mil på 8 timmar och 43 minuter. Hans tidigare rekord var 9 timmar och 1 minut.

Det kom en tår från både mej och svärmor av stolthet:) Även älsklingen släppte en tår av lättnad:)

Vi satt i solen och åt lite lunch som älsklingen fick och även vi fick fast vi inte cyklat:)

Sedan gick vi ner mot mål igen för att vänta på Svärfar och älsklingens lillebror. Men det tog tid, det var en otrolig motvind efter Jönköping och i Karlsborg slog till och med vattnet upp på vägen där man cyklade.

Men efter ett tag så kom älsklingens lille bror och svärfar in i mål, trötta och vindpinade.