carolinahallen.blogg.se

Snart dags

Allmänt Permalink1
Just nu är det väldigt mycket som händer i mitt och älsklingens liv.
 
Det är mycket med jobb och sjukskrivningar osv.
 
Men den största förändringen kommer nu i September, då det kommer en liten bebis till världen.
 
En liten bebis som dök tyckte att det var okej att dyka upp i vecka 21 + 3 (graviditets vecka 22).
 
Det kom som ett brev på posten, en stor chock för oss alla kan jag lova er.
Eftersom jag har haft problem med blåsan pga sjukdomsbilden som finns i min kropp just nu så har läkarna sagt att när blåsan är full så svullnar magen och när man tömt blåsan så går svullnaden ner. och så har fallet varit i detta läge, vilket har gjort att vi inte tänkt på att de skulle kunna vara något annat.
När var iväg för att få hjälp av ett annat läkarteam bestämde vi oss för att kolla om jag var gravid då vi märkt att magen var lite väl svullen.
 
Sagt och gjort, det visade ett plus och både jag och älsklingen vart stela av chock och skräck. Tusen tankar sprang genom huvudet.
Jag valde att ta kontakt med barnmorskemottagningen där jag var för att få hjälp och fick på onsdagen hjälp där de gjordes ett ultraljud och kunde konstatera att det låg en liten plutt där.
 
Barnmorskan trodde när vi satt och pratade att ja var i max vecka 7 kanske vecka 8, vilket gjorde att vi hade lite tid och det fanns olika alternativ för oss.
 
Men både jag och barnmorskan fick oss en chock när vi såg en stor bebis på skärmen, som väljer att göra tummen upp åt oss.
Det visade sig att jag inte alls var i vecka 7 max 8, utan jag var i vecka 21 + 3.
 
Det vart väldigt jobbigt och det var många tankar som snurrade i huvuet under den dagen. Hur ska detta påverka kroppen och sjukdomsbilden och allt?
 
Det var en jobbig tid som väntade, många tankar och hur skulle allt gå? Vill vi detta nu? Är vi redo att bli föräldrar nu? 
Men det var bara att prata om allt hemma och acceptera hur allt är och ta allt som det kommer.
 
Nu när nästan allt är klart längtar vi efter den lilla plutten och vi vet att små tjejerna här hemma längtar väldigt mycket efter sitt lilla syskon som kommer inom snar framtid=)
 
Mamma och Pappas lilla älskling ligger där inne och gömmer sig<3
#1 - - Mia Astemo:

Hej
Vad glad jag blir 😊 sitter nästan o gråter. JÄTTEGRATTIS kommer gå fint ska du se. Ta det lugnt o känn efter i kroppen och njut.
Kramar

Svar: Hej Mia!Tack så jätte mycket, ja klart allt kommer gå fint:)
Det blir mycket vila nu och känna efter i kroppen=)

Kramar
Carolina Hallén

Till top