carolinahallen.blogg.se

Hemma efter en vecka i Skåne

Allmänt Permalink0
Igår styrde vi bilen hem mot Björnlunda igen, efter en vecka nere i skåne.
 
Vädret var inte det bästa men vi hade våra dagar där nere med ljusglimmtar:)
 
Älsklingen fick i hop dryga 30 mil på cykeln, kunde ha blivit mera om det inte hade varit för regnet och den kalla vinden.
 
Vi har egentligen inte gjort så mycket under veckan, men vi besökte Köpenhamn och sedan åkte vi och besökte Alestenar:) Väldigt häftigt att se, man funderar på hur de fått upp stenarna så högt upp, då det är ett stup ner mot havet. Vi var även i Tomelilla och kollade runt och åt Thai mat där inne, väldigt gott måste jag säga och väldigt mycket mat för dom pengarna:) 
 
Fredagen bestod mest av att ta det lugnt och packa ner de mesta av sakerna vi kunde, Älsklingen och Svärfar tog en fem mils runda och jag och Svärmor plus älsklingens farmor tog och spelade ett parti kort och njöt av en kopp te:)
När älsklingen kom hem så tog vi och åkte in till Tomilla där vi stannade på affären Bo Ohlsson, en jätte rolig affär med massvis av fina saker:) Hittade tre nya gelelack från depend till ett bättre pris än va de är ute i butiken:)
Vi hittade även skor och lite kläder till små tjejerna:)
Sedan vart det hem och kolla lite på TV och spela kort tillsammans.
 
Lördagen bestod mest av bil resa hem, en liten fel körning vart det, men vi fick å andra sidan se nya vägar:)
 
Skönt att vara hemma igen och starta uppvardagen. Nu går jag bara och väntar på att få ett besked från Uppsala, om när jag ska bli inlagd där.
 
 Älsklingen hjälpte mej att måla mina naglar:) Resultatet ser ni här nere=)
 
Till top